Home

Motive literare iona

Simbolismul Teme Si Motive

IONA TEATRU IONA Prefeţele scrise de autorii înşişi nu-şi au rostul decât în măsura în care vin cu nişte precizări de ordin documentar. Altfel, să încerci să spui - e prea lung. Şi poate că ai şi uitat. Creaţia e o bâlbâială în faţa lui Dumnezeu. După ce a creat lumea în şase zile, el s- Apar in acest tablou motive literare noi, cu o simbolistica bogata: gemenii, prezenta ochilor care privesc si cu care dialogheaza interiorizat, reflexiv, intors catre sine. Gemenii sunt un simbol general al dualitatii in asemanare si chiar identitate Opera literara Iona a fost publicata in 1968 in revista Luceafarul, fiind inclusa in triologia cu titlu simbolic Setea muntelui de sare, alaturi de Paracliserul si Matca. Volumul are un titlu sugestiv pentru conturarea dorintei nesfarsite a omului de a cauta un absolut pe tot parcursul vietii Acestea vor da glas unei opere literare specifice prin formă, formule, stil, teme şi motive etc. (Marino 1973, 701-734). Aceeaşi dimensiune o avea în vedere şi Coats când vorbea despre contextul specific (Sitz im Leben) care au generat un anumit text şi funcţia specifică îndeplinită ulterior

Te ajutăm să înțelegi tema piesei dramatice Iona și viziunea lui Marin Sorescu punându-ți la dispoziție toate explicațiile de care ai nevoie. Mai mult, citind această pagină vei avea un model de rezolvare corectă a cerinței pe care au primit-o elevii de la profilul real la sesiunea specială a Bacalaureatului din 2015 In meditatiile eroului apar noi motive literare, ca cel al gemenilor, care reprezinta celalalt eu al individului; nasterea, reprezentat prin dorinta lui Iona de a scrie o scrisoare mamei sale-exista o clipa cand toti se gandesc la mama lor Motivele literare fundamentale din roman sunt căutarea şidescoperirea adevărului, și cel al labirintului, motiv prezent şi în basmelepopulare, alături de altele ca: transhumanţa, femeia justiţiară, drumul,animalul credincios, comuniunea om-natură. Întâmplările relatate se constituie în momente ale subiectului literar Poezia modernă Joc secund. Joc secund - Ion Barbu. -interpretare-. Din ceas, dedus adâncul acestei calme creste, Intrată prin oglindă în mântuit azur, Tăind pe înecarea cirezilor agreste, În grupurile apei, un joc secund, mai pur. Nadir latent! Poetul ridică însumarea

Genuri literare. Specii literare. Tema - elementul principal/ aspectul general/ ideea centrală care stă la baza unei opere şi în jurul căreia se dezvoltă o întreagă lume imaginară. Motivul- unitate care contribuie la relizarea temei. Ex. Teme şi motive: copilăria dragostea: iubita, florile, inima, muzica, culoarea roşie, îmbrăţişarea, sărutul, iertarea războiul, natura. 11. Identific ă o list ă de 7 motive literare în textul literar pe care îl studiezi. 12. Define şte termenul de sens denotativ al unui cuvânt. 13. Define şte termenul de sens conotativ al unui cuvânt. 14. Indic ă, dup ă exemplul urm ător şi în ordinea preferat ă, sensurile denotative şi conotative ale fiec ăru Tradiționalismul interbelic are ca principiu fundamental afirmarea specificului național, a trăsăturilor etnice care individualizează poporul român

Ca motive literare, întâlnim: motivul căutării norocului, hanul, personajul demonic, destinul Dragi cititori: Ne-am mutat pe Raftul cu Idei Elemente romantice: - tema poemului: conditia vitrega a omului superior intr-o lume dominata de interesele meschine, superficiala si incapabila sa inteleaga idealurile superioare ale acestuia; - antiteza, ca principala modalitate de alcatuire a portretului omului de geniu si al omului obisnuit, a idealului absolut al geniului si Dorința de Mihai Eminescu comentariu literar - Literatura romana comentarii fișă de lectura rezumat eseu cărți de specialitate - Dorința de Mihai Eminescu Mihai Eminescu (1850-1889) a fost un mare poet al iubirii. in lirica sa inchinata acestui sentiment se impletesc bucuria si suferinta, visul si dorul, dar sensul ei ultim este durerea iubirii neimplinite Opera literara Ion de Liviu Rebreanu apartine genului epic, ca specie literara este un roman social, obiectiv, apartinand realismului. (citește Comentariu literar - Ion Joc secund de Ion Barbu-text poetic/tema și viziunea. Alături de Lucian Blaga și Tudor Arghezi, Ion Barbu este un exponent al modernismului interbelic . În peisajul modernismului românesc, Ion Barbu aduce noutatea conceptului de poezie pură, introdus de Stephane Mallarme în poezia franceză. În articolul Poezia leneșă.

Substantivul ceas de la inceputul poeziei apartine campului semantic al timpului, dar este timpul neclintit, fara curgere. Timpul barbian este, dupa aprecierea lui Alexandru Paleologu, dedus, sustras oricarei prize a temporalitatii curente. Limbajul este complex, ambiguitatea fiind trasatura sa principala La realizarea temei contribuie mai multe motive literare: al liniştii colibei, al hanului, al personajului demonic, al soartei. Viziunea despre lume in Iona - varianta 77 Bacalaureat : Despre joc si joaca in operele literare Joaca este o formă de manifestare întâlnită la copii, care încearcă să scape de rutină cu.

(DOC) Iona Luiza Lita - Academia

Exemple de comentarii literare. Un comentariu literar va fi mereu mai ofertant decât un eseu pentru că prezintă mai multe aspecte, egale ca importanță, ale aceleiași opere literare. Pentru a observa structura comentariilor noastre pentru română și limbajul simplu, dar literar utilizat, îți recomandăm să alegi din următoarele. LITERATURA EDUCATORI DEFINITIVAT SPECII LITERARE CREATIA POPULAR Eseuri. 1. POVESTEA LUI HARAP ALB ION CREANGĂ ESEU IPOTEZA Povestea lui Harap-Alb de Ion Creanga este un basm cult (publicat in Convorbiri literare, 1877). FORMULAREA ARGUMENTELOR Basmul cult este o specie narativa ampla, cu numeroase personaje purtatoare ale unor valori simbolice, cu actiune implicand fabulosul/ supranaturalul şi supusa unor. - nunta-n cer motive literare - SPECIE LITERARA CREION DE ARGHEZI - GENUL LITERAR CREION DE ARGHEZI - OPERE LITERARE STUDIATE IN CLASA A 5-A - tata grigore vieru comentariu literar - caprioara din vis comentariu literar - eusebiu camilar viata si activitatea literara - soacra cu 3 nurori comentariu literar - dascalita,comentariu literar - cum se clasifica operele literare pe genuri - OPRE. Cartea lui Rut (în originalul ebraic מגילת רות Meggilat Rut sau Meghilat Rut, adică Sulul lui Rut) este una din cărțile Bibliei ebraice, unul din cele cinci suluri (Meggilot) din cadrul Scrierilor Hagiografice (Ketuvim), fiind situată între Cântarea Cântărilor și Plângerile lui Ieremia, sau ale Scrierilor istorice din Vechiul Testament, unde este situată.

Drama existentiala si de idei - Iona Marin Sorescu

1. escu (comentariu literar, rezumat literar) Poezia Floare albastră, de Mihai E
  2. Salvare Salvați Iona - Marin Sorescu - Teme,Motive,Simboluri pentru mai târziu. 0% (1) 0% au considerat acest document util (1 vot) 7K el i*a ilustrat eniul, +rin creaia sa, n toate domeniile literare. +oezie, +roz, dramatur ie, eseistica si critica literara% /esco+erim, in toate acestea, un s+irit stralucitor, un ironist fin si incori.
  3. e și, pesemne, de Dumnezeu. Am încercat și eu, la fel ca Iona, să fug în direcția opusă. Ce ușor mi­ar fi fost să scriu un mic roman de dragoste (dezas
Dictionar de Expresii Si Locutiuni Romanesti

Gen literar în Iona Cuvântul lui Dumnezeu şi mărturia

1. ''Cele 2 motive literare sunt despartirea si greata. Recolta de perle de la Bac' 2011. Stii altele? ''Cele 2 motive literare sunt despartirea si greata. Recolta de perle de la Bac' 2011. - Intre Iona si lumea de afara nu exista decat o burta de peste.
  2. scrisoarea 1 teme si motive literare informații importante sunt însoțite de fotografii și imagini HD provenite de pe toate site-urile web din lume. Pe această pagină avem și diverse imagini atractive în PNG, JPEG, JPG, BMP, GIF, WebP, TIFF, PSD, EPS, PCX, CDR, AI, logo, pictogramă, vector, alb-negru, transparent etc. Vă mulțumim pentru vizită, nu uitați să marcați marcajele.
  3. By Printre Randuri 4/19/2017 04:41:00 p.m. Art , blog , Marin Sorescu , poezie , Sonete. Marin Sorescu nu este (numai) Iona. În mulți trăiește această falsă impresie, un soi de analogie involuntară, împrumutată din anii de liceu. Puțini sunt cei care îl cunosc pe Marin Sorescu și în alte ipostaze - de poet, de romancier, de.
  4. Simbolismul-teme, motive, principii Din punct de vedere al itoriei literare, simbolismul se constituie intr-o prima incercare de structurare a experientei poetice moderne. P rintre principiile poeziei simboliste se numara: -Iona: parabolă dramatic.
  5. El respinge mimesisul şi ideea referenţialităţii, preferă colajul de sintagme, teme, motive emblematice din epoci literare apuse. Citatul ironic , parodierea modelelor, dialogul intertextual (a prelua un fragment din opera unui scriitor din trecut şi a-l plasa în alt context) indică presiunea livrescului asupra existenţei
  6. oritatea rroma, Bucuresti: Editura Expert, 80 p. Carti despre rromi] in libraria Aven Amentza [Bucuresti] Aven Amentza 2000, 12-13 p., 32 p. III. LOCUL CONTRIBUTIILOR ROMANESTI DIN. DOMENIUL RROM IN CONTEXT. INTERNATIONA
  7. Structura examenului | Proba E s5 | Proba E b5 | Proba E s6 | Proba E b6 | Proba E s8 | Proba E b8 | Ev. inițială 09 | Ev. inițială 10 | Ev. inițială 11 | Ev.

Iona Tema si viziunea despre lume - Liceunet

Iona de Marin Sorescu Iona, - Bacalaureat Lb

Ipoteza - Bac Biologie si Romana. 1.Alexandru Lapusneanul, de Costache Negruzzi. Alexandru Lapusneanul, de Costache Negruzzi, este prima nuvela istorica din literatura romana, o capodopera a speciei.Publicata in perioada pasoptista, in primul numar al Daciei literare (1840), nuvela apartine prozei romantice, fiind inspirata din istoria. 2 păreri la Despre literatură şi opera literară Hedwig Bartolf 16 februarie 2018 la 14:56. Bună ziua! Sunt Hedwig Bartolf, autoare de manuale. Aș dori să mă prezint la Ministerul Educației cu două manuale de Limba și literatura română pentru minoritatea maghiară: unul de clasa a III-a și unul de clasa a VI-a, folosind texte de pe site-ul Dvs Lecţii. L1-2/ 15 sept. - Exerciţii de cunoaştere, prezentare programă, bibliografie, nevoi de învăţare, motivaţie şi succes. L3/16 sept. - Modernitatea şi criza sensului (1) L4,5/18 sept. - Modernitatea si criza sensului (2) LINK AICI 1930. Modifică date / text. Riga Crypto și Lapona Enigel este o poezie modernă, parte din ciclul Uvedenrode, scrisă de Ion Barbu și publicată inițial în 1924, fiind apoi integrată în 1930 în antologia Joc secund efrvgregffregrrggrrggrgrre trăsăturile curentelor literare ilustrate în texte literare romantismul simbolismul tradiționalismul modernismul neomodernismu

Ce trebuie sa invatam la subiectul III - limba si literatura romana. Grigore Alexandrescu - Umbra lui Mircea. La Cozia. Comentarii la aceste opere le gasiti in ESEUL - Literatura romana. Pregatire individuala pentru proba scrisa - examenul de bacalaureat 2015 View James Watson's profile on LinkedIn, the world's largest professional community. James has 5 jobs listed on their profile. See the complete profile on LinkedIn and discover James. 8.I.L. Caragiale - O scrisoare pierduta (subiect, caracterizare 2 personaje, tehnici literare, tipuri de comic etc) 9.Mihai Eminescu - romantismul - miturile eminesciene - teme si motive eminesciene - Luceafarul sau Floare albastra (sugerez Luceafarul!!!) 10. Titu Maiorescu (Junimea - etape si rev. Convorbiri. M' Choakumchild school was all fact, and the school of design melancolie la vederea acestui loc agitat. Găsești [Traducere de Paul B. Marian și D. Mazilu, Editura Eminescu, Fără să fac vreun comentariu sau să-i mai pun vreo.. Sep 22, 2015 — Elvira Sorohan [171] Convorbiri literare,paginile 25-28, nr.9 (237),septembrie. Noteaza doua motive literare din textul dat. 4 puncte 7. majoritatea s-au indreptat pe stefan gheorghidiu desi nu avea nicio legatura iar cei care au scris corect s-au axat pe iona sau pe caragiale. si a avea un ideal este ca si cum te-ai privi intr-o oglinda cred ca este cea mai buna afirmatie care ne putea cadea la bac.

Baltagul - SlideShar

Alexandru Lapusneanul de C. Negruzzi Tema si viziunea despre lume comentariu literar definitivat invatatori 2019 - Comentarii literatura romana definitivat educatori si invatatori - Alexandru Lapusneanul de C. NegruzziTema si viziunea despre lume Costache Negruzzi a fost un mare om politic si scriitor roman din perioada pasoptista, opera literara Alexandru Lapusneanul scrisa de el fiind. Sinteze complete BACALAUREAT 2014. Literatura romana (Ghid de analize si comentarii literare) - autor Alina Panait - editura Alina Panait - Lucrarea, Sinteze complete BAC. Literatura romana, este elaborata in conformitate cu programa clasel..

Poezia modernă „Joc secund - Pregătire BAC: teorie, texte

-teme si motive specifice: iubirea, natura, noaptea, luna, stelele (elemente ce apartin de cer) etc. Simbolism:-cultivarea corespondentelor intre lumea minerala si cuvinte-constuirea titlului pe baza unui motiv specific-muzicalitatea versurilor-sinestezia. Modernism +Neomodernism sintagme literare. ADRIAN IONA * * * copacule eu n-am fost supărat pe tine vreodată dar ştiu că există mai multe motive ca tu să fii supărat pe mine atunci când păream un învins. Magia destinului Nora Roberts Editura Litera Colectia Carti Romantice Traducerea: Alexandru Maniu Nr. pagini: 337 Titlu original: Dark Witch Face parte din Cousins O'Dwyer Trilogy: 1. Magia destinului - Dark Witch; 2. Magia umbrei - Shadow Spell; 3. Magia trecutului - Blood Magick. Cărarea e deschisă. Dar nu-i luminoasă. E iarnă. O iarnă grea, cu vânturiRead Mor Programa bacalaureat 2012 - subiectul III: 1. Liviu Rebreanu - realismul; romanul de tip obiectiv - romanul ION (subiect, caracterizare personaje, tehnici literare, tot!!!) 2. Ioan Slavici - Moara cu noroc - nuvela psihologica - subiectul - pe momentele subiectului - caracterizarea lui Ghita - teme literare, tehnici literare etc 3 literare la prima vedere pot aparţine atât autorilor canonici, cât şi altor autori.2. Genuri şi specii literare reprezentate, în general, de autori canonici: Textul poetic: poezie epică (Ion Barbu, Riga Crypto şi lapona Enigel; Mircea Cărtărescu, Levantul), poezie lirică (Mihai Eminescu, G. Bacovia, Lucian Blaga, Tudo

Termenul de gen literar provine din latinescul genus (neam, rasa, fel, mod) si, in literatura, numeste o clasa de opere literare. Genul literar a fost definit având ca elemente de referinta relatia ce se stabileste intre cretor si lumea inconjuratoare, precum si felul in care acesta comunica in opera respectiva idei, sentimente, atitudini. GENUL LIRIC cuprinde acele opere literare in care. Iona de Marin Sorescu Teatrul modern renunță adesea la distincțiile dintre specii: dacă dramaturgia tradițională distingea clar speciile (comedie, dramă, tragedie), modernitatea va topi aceste concepte, apărând astfel obiecte hibride, care depășesc rigorile clasice: teatrul absurdului, spre exemplu, ori tragi-comedia, teatrul-parabolă, inserții lirice, valorificarea ori. Mihai Eminescu (15 ianuarie 1850-15 iunie 1889), cel mai mare poet pe care l-a ivit si-l va ivi, vreodata, poate pamantul romanesc (George Calinescu), a creat o poezie nemuritoare prin evocarea naturii, cu elementele terestre: padurea, izvorul, lacul, si cosmice: luna , stelele, cerul Genul dramatic cuprinde opere literare destinate reprezentării scenice, fapt ce impune limite in timp si spaţiu acţiunii. Ideile şi sentimentele autorului sunt transmise indirect, prin acţiunea personajelor, intervenţia autorului realizându-se prin didascalii, acesta dand sugestii privind jocul actorilor, decorul, gestica, mimica etc. Textul dramatic se realizează în plan textual prin. poetice (cu litere ruseşti). Selecţie, comentarii şi post-faţă de Pavel Balmuş. 1998 Editura chişinăuiană Litera tipăreşte în colecţia Biblioteca şcolarului capodopera dosofteiană Psaltirea în versuri.Ediţia selectivă mai cuprinde un Tabel cronologic şi un bogat florilegiu de referinţe critice privind activitatea literară şi umanistă a mitropolitului şi creatorulu

temă şi viziune despre lume. Posted on June 26, 2011 by gretasrecipes. Romantismul este un curent literar, dar şi un mod de a fi, atât al individului, cât şi al culturilor. S-a afirmat la sfârşitul secolului al XVIII-lea şi s-a prelungit până în a doua jumătate a secolului XIX. Caracterizat printr-o anumită vocaţie a absolutului. III. Structura Și Mijloacele Literare În Narațiunea Ebraică 1. Repetiția. Cuvinte-cheie, expresii, propoziții, motive recurente (ex. pietrele în narațiunea despre Iacov, apa în povestea lui Moise) și teme. 2. Tipare, structuri și episoade recurente Personalitati din strainatate (originari din Romania) CAROL BINES. S-a născut la 9 iunie 1931, în Stefanesti (judetul Botosani). Studii: Liceul Teoretic Laurian - Botoșani; Facultatea de Sociologie si Filosofie din Bucuresti. Intre 1955-1971, a fost redactor la revista Contemporanul. In 1971, a facut Alia - punguta cu doi bani comentariu literar - iona marin sorescu comentariu pe capitole - toamna de octavian goga comentariul titlului - operele literare studiate cl5 - camara de fructe ion pillat comentariu rima - opere literare lirice din clasa a 5a - fabula corbul si vulpea de la fontaine comentariu - specie literara ultima noapte de dragoste.

Se vinde acest portal, doritorii pot contacta la adresa de email sursa.md@gmail.com. regulile de utilizare ; publicitat VASILE ALECSANDRI (1821-1890) -viata si activitatea literaraVasile Alecsandri s-a nascut la 21 iulie 1821 la Bacau. Copilaria viitorul scriitor si-a petrecut-o in casa parinteasca. Intre 1828-1834 Alecsandri isi face studiile la pensionul lui Chenim

Am fugit. Deschide zăvorul de apă de la colivia de apă în care m⁠-⁠ai închis, să pot alerga către tine.. Atunci când îi vorbește, vocea lui Dumnezeu îl cheamă de trei ori - Iona, Iona, Iona!, iar el înțelege diferit fiecare rostire a numelui său: () prin asta l⁠-⁠a alintat, și l⁠-⁠a certat. Apar în acest tablou motive literare noi, cu o simbolistică bogată: gemenii, prezenţa ochilor care privesc şi cu care dialoghează interiorizat, reflexiv, întors către sine. lona adresează o scrisoare mamei sale, pentru că în viaţa lumii există o clipă când toţi oamenii se gândesc la mama lor Iona de Marin Sorescu Iona, subintitulata de Marin Sorescu tragedie in patru tablouri , a fost publicata in 1968 in revista Luceafarul si face parte , alaturi de Paraclisierul si Matca , dintr-o trilogie dramatica , intitulata sugestiv Setea muntelui de sare . Drama este o specie a genului dramatic, în versuri sau în proză, care înfăţişează viaţa reală. SINGUR SINGURATATE ce reprezinta ce semnifica ce simbolizeaza. Singurătatea este aliatul confesiunii poetice. La M. Eminescu, singurătatea apare ca însemn al pierderii amorului: Sfo- tem tot măi departe deolaltă ammdoij Vtsîndu-se-ntr-o clipă cu anii înapoi./ - Iona (dramă postbelică/ text dramatic postbelic) - comentariu literar + caracterizarea protagonistului Iona N.B. 4. câte 2 puncte pentru precizarea oricăror două motive literare prezente în textul dat (de exemplu: tăcerea, privirea) 2 x 2 p. = 4 punct

Teme si motive intalnite in basme. Tema generala a basmului este lupta dintre bine si rau, concretizata insa diferit, ca lupta intre dreptate si nedreptate, adevar si minciuna, curaj si lasitate, bunatate si rautate, harnicie si lene, generozitatea si egoism, etc. Motivele mai obisnuite care constituie subiectul basmelor sunt: executarea unui legamant; intrecerea prin forta, dibacie sau. BACALAUREAT 2012- listă orientativă a operelor literare selectate în funcţie de conceptele prevăzute în programă, de manualele alternative şi de lista autorilor canonici A. Literatura română 1. Textul.Aspecte generale-elemente ale situaţiei de comunicare (emiţător, receptor, mesaj, cod, canal, context);funcţiile comunicării

Teorie literară - Pregătire BAC: teorie, texte

In Gradina Ghetsemani (poezia traditionalista) - Vasile Voiculescu. iunie 19, 2009 at 11:30 am Lasă un comentariu. Traditionalismul este omiscare literara manifestata in perioada interbelica, a carei ideologie se cristalizeaza in jurul revistei Gandirea Piesa de teatru Iona este o dramă neomodernistă, metaforică, ironică și parodică, cu elemente din teatrul expresionist. Aceasta este denumită de către autor tragedie în patru tablouri și îl are ca personaj unic pe Iona, omul modern care trăiește în singurătate și meditează asupra vieții și a morții, realizând pe tot parcursului piesei cât de limitată și sufocantă. JURNAL SCOȚIAN este de aproape 9 ani blogul meu de poveste și spirit critic, pe care l-aș putea compara cu o revistă scrisă de unul singur sau cu o carte care se scrie sub ochii cititorilor ei.. Textele publicate aici de-a lungul timpului au avut zeci de mii de distribuiri pe facebook și în presa din țară, au fost recenzate în cele mai importante publicații literare, editate în. - scriitorul postmodern respinge nemesis-ul, prefera jocul cu limbajul si colajul de sintagme, de teme sau de motive din epocile literare apuse; - citatul ironic, jocul cu modelele prestigioase, parodierea modelelor, diagul intertextual, parafraza, indica presiunea livrescului asupra existentei - temă, motiv/motive identificat(e) în texte, viziune despre lume - genuri literare: epic, liric, dramatic - modul de reflectare a unei idei sau a unei teme în mai multe opere literare, aparţinând unor genuri sau epoci diferite 2.2

Traditionalismul - Bacalaurea

Nicolae Labiș (1935-1956) Criticul Eugen Simion l-a supranumit buzduganul generației șaizeciste. În noaptea de 9-10 decembrie 1956, la scurt timp după aniversarea împlinirii a 21 de ani, Labiș, care petrecuse câteva ore cu cunoștințe și băuse cafea și țuică la Casa Capșa și apoi la restaurantul Victoria, a plecat să ia un tramvai Eseu/Comentariu tema si viziunea despre lume-Riga crypto si Lapona Enigel, Ion Barbu. In perioada interbelica, in poezia romaneasca au existat doua curente: modernismul (Tudor Arghezi, Lucian Blaga, Ion Barbu) si traditionalismul (Vasile Voiculescu, Ion Pillat). Modernismul are la baza Teoria Sincronismului, lansata de Eugen Lovinescu. 1. Operarea, în diverse contexte, cu conceptele fundamentale de limbă şi comunicare vehiculate în manualele şcolare şi în programa. 2. Capacitatea de a sintetiza aspectele esenţiale dintr-o bibliografie pe o temă dată. 3. Capacitatea de a compara critic puncte de vedere diverse exprimate pe o temă dată. 4

Nuvela psihologica. Moara cu noroc de Ioan Slavici ..

De ce ati inclus in lista : Curente culturale/ literare în secolele XVII-XVIII: Umanismul şi Iluminismul., iar in pagina a 2-a le-ati trecut ca fiind obligatorii pentru profilul real. De asemenea, am mai inteles ca drama nu este inclusa la profilul real, dar trebuie studiata Iona, care este drama postbelica FANTASTICUL ÎN LITERATURA UNIVERSALĂ (I) Începuturile fantasticului în literatura universală sunt greu de precizat, în primul rând din cauza dificultăţilor de datare, apoi din cauza amestecului de real, imaginar, vis, miraculos, simbol, mit pe care îl conţine toată literatura antică, fie că e vorba de epopeile homerice, de epopeea lui Ghilgameş, de Biblie, de Mahabharata sau de. LILIA DON. Motive dostoievskiene la Gib I. Mih ăescu SAVA PÂNZARU. Umberto Eco anticipat de Vasile La şcov (În jurul operei deschise) LILIANA MACOVE ŢCHI. Labirintul psihologic sau drama spa ţiului închis în operele: Cânt ărea ţa cheal ă de Eugen Ionescu şi Iona de Marin Sorescu LUDMILA B ĂLŢATU Aniversări literare: Scriitorii roşioreni ai lunii februarie. i. 1 Vote. Aniversări literare: Scriitorii roşioreni ai lunii februarie - expoziţie de carte. 4-28 februarie 2019, la Biblioteca Municipală Gala Galaction din Roşiorii de Vede. Aniversaţii lunii sunt: Gabriel Argeșeanu, jurnalist, prozator și publicist.

Elementele literare intalnite in poezia Noapte de

Cum argumentez un text care apartine unei doine populare? Demonstrarea faptului ca o opera literara este o doinaDoinaPoporul roman a realizat de-a lungul timpului un tezaur artistic deosebit, caracterizat prin diversitate tematica, afectiva si tipologica: basme, balade, doine, strigaturi etc.Intre acestea un loc aparte il ocupa operele lirice, deoarece prin intermediul lor, oamenii talentati. Ioana Both. Babe ş-Bolyai University, Cluj-Napoca (<ioanaboth@gmail.com>) Abstract. e article draws upon a general view of recently published studies. in Romanian literary history, commenting on. personajelor literare. Raportarea adecvată a noţiunii la ideea de comportament al personajelor literare, în raport cu experienţa de lectură. 1+2 1 punct pentru raportarea noţiunii de perseverenţă la comportamentul personajelor. 2 puncte pentru explicarea convingătoare a semnificației acestei acţiuni î

În numărul 5 al României literare, din 30 ianuarie 2015, apărea recenzia mea la Cenuşă în buzunare. Sandu o aşteptase răbdător (încă mai credea, tot mai firav, că timpul lui are răbdare), nu voise să-i arăt textul înainte. Mi-a mulţumit, îi plăcuse, dar a adăugat, glumind, că a bârfit cu Muri că nu scrisesem nicăieri. TERMENI LITERARI. PENTRU BACALAUREAT. Extrase din Dictionar de termeni literari, Editura Academiei Republicii Socialiste Romania, Bucuresti, 1976. AUTENTICITATE < fr. authenticite - desemnează însuşirea a ceva de a fi necontrafăcut. Corespunde în literatură cu identificarea creaţiei artistice cu faptul de viaţă trăit de autor 1) Diamantul (Cand insusi glasul -motive literare), când este pur, cristalizeaza in sistemul cubic.Densitatea este 3,51 g/cm3. Indicele de refractie, neobisnuit de mare, da nastere jocului de 2) Actul juridic civil (Cand insusi glasul -motive literare), când îti produc efectele, se disting acte între vii (inter vivos) si acte pentru cauze de moarte (mortis causa) h) în raport de rolul.